Sök på sidan

Snabbnavigera på sidan genom vår smarta sökfunktion.

Hem
Bloggen
Inlägg
Besök oss gärna på Linkedin och få uppdateringar om framtida inlägg.

Implementera Workforce Management med företagets existerande affärssystem (ERP-, HR- och lönesystem)

Att implementera ett system for Workforce Management som fungerar väl med era befintliga system är avgörande för att de ska ske så smidigt som möjligt. Tiden som går åt till löneadministration, komplexa scheman samt prognoser, för att nämna några, minskar kraftigt. De kostsamma processer som vanligtvis tar mycket arbetskraft, där mänskliga fel och misstag ibland uppstår, elimineras. Allt sker automatiskt på en bråkdel av den tid det vanligtvis skulle ta. Tid som både du och vi vet är otroligt viktig för er verksamhet och dess framgång.

Schemaläggning med koll på gällande regler och avtal

Inom schemaläggning finns det väldigt mycket att ta hänsyn till, det är villkor och anställningslagar, tillgänglig personal, skiftrotation, fackliga bestämmelser, VAB, semester, sjukanmälningar, oväntad frånvaro m.m. Listan är lång och det krävs ett välfungerande Workforce Management system som håller koll på alla dessa samtidigt, så att ni inte behöver. Se systemet som spindeln i nätet, vid varje liten vibration så varnar den direkt så att kommande problem kan lösas så snabbt och effektivt som möjligt.

Ett system som aldrig sover

Ett Workforce Management system sover aldrig, tar ingen lunch, och råkar inte missa någon detalj på grund av en stressig morgon. Hur duktig man än är som ansvarig för schemaläggning så kommer det alltid en dag då allt inte är på sin plats och man missar någon liten detalj, vi är ju trots allt mänskliga. Genom ett verktyg som alltid håller koll så undviker vi dessa eventuella misstag och ser till att det alltid går rätt till, med hög effektivitet, varje dag. 

Automatisk lönerapportering

Då allt underlag för löneutbetalning nu kommer från ett effektivt WFM-system så hamnar fokus på att alla avvikelser och andra schemaändringar registreras på rätt sätt. Detta minskar riskerna avsevärt för eventuella misstag eller missar. Då alla händelser justeras och åtgärdas i realtid är det oftast bara att godkänna löneperiod.

En egen löneklient

För att garantera en smidig och fungerande lönekoppling har TooEasy en egen löneklient. Denna har till uppgift att förse lönesystemet med allt underlag för löneperioden. Planerad tid, verklig tid och avvikelser. Här följer man all data på ett visuellt och användarvänligt sätt. Det ska helt enkelt inte vara krångligt att få verksamheten att rulla på så effektivt som möjligt.

Integrationer

Många företag använder sig av lönesystem som Visma och Fortnox. Då TooEasy har funnits på den nordiska marknaden sedan 2008 har vi betat av de flesta lönesystemen som finns. Det dyker alltid upp nya men vi kan med gott samvete säga att vi klarar av att integrera vårt WFM-system med alla befintliga lönesystem på marknaden. Du hittar alla våra möjliga integrationer här.

Hantera personal i flera länder

Om ni inte redan har fotfäste i flera länder så är det möjligt att ni kommer ha det i framtiden. Ett system som sträcker sig över flera länder samtidigt blir avgörande för att få allt att fungera så enkelt och kostnadseffektivt som möjligt. Att behöva flera olika system ökar chansen att det blir rörigt. Genom att ha ett system som fungerar för all personalhantering så har ansvarig personal möjligheten att vara så effektiva som möjligt. Att antingen behöva separat personal för varje enskilt system, eller att ha en ansvarig som behöver skifta mellan olika system kommer komplicera hela processen.

Vi använder TooEasy i våra butiker i Sverige och Norge och vi planerar även implementation i Finland, Tyskland och Österrike. Den enkelheten, att få viktiga KPI:er och nyckeltal ur systemet, har varit en stor hjälp för oss i styrning av våra butiker. Vår lösning med koppling till lönesystemet har dessutom sparat oss oerhört mycket tid tack vare att vi har rätt data från början.

- Joel Eriksson, Peak Performance

De elva främsta fördelarna med Workforce Management av TooEasy

  • Hantera företagets personalschema
  • Skapa automatiska årsscheman och låt anställda själva göra sin tidsrapportering.
  • Aktivitetsplanera er verksamhet
  • Planera verksamheten efter budget  
  • Automatisk kontroll av alla gällande regler och avtal
  • Full insikt i varje krona och timme
  • Håll verksamheten på rätt kurs med grafisk överblick och följsam visuell statistik.
  • Kundanpassade rapporter
  • Styr verksamheten och få information om era anställdas tidsrapporter och scheman.
  • Standardsystem – snabb och enkel implementation
  • Ett system för alla anställda – kanske enda systemet i hela företaget som används av samtliga anställda. Informationsspridning, nyckeltal etc.

Hjälp med schemaläggning när du behöver

En support som går att lita på i vått och torrt. Det ska inte kännas som någon medioker support (vi alla har upplevt den) som i bästa fall svarar nästkommande dag, eller vid kontakt inte alls har någon bra koll om ert företag. Opersonlig support vill ni komma så långt bort som möjligt ifrån. Bara för att ett system i helhet ser likadant ut så behöver det inte betyda att uppsättningen av ett schemaläggningssystem ser likadant ut för alla företag. Därför blir det avgörande att ha en support som har full koll på hur just ert företag fungerar och kan direkt vid kontakt hjälpa er på bästa möjliga sätt.

Enkel problemlösning

På samma sätt som systemet ska vara enkelt så ska också lösningen av eventuella problem eller frågor vara det - vi på TooEasy ser fram emot att skapa en nära kontakt med er. Läs mer om vår support och se även när Malin Rantamäki från Kicks berättar mer här.

Utforska och lär känna vårt fantastiska system

Om tjänsten
Eller kom igång